Autozegening Hoeven 2019

gepubliceerd: donderdag, 25 juli 2019

In het weekend van 22 en 23 juni vond op het kerk­plein van onze St Jan de Doper­kerk weer de jaar­lijkse auto­ze­gening plaats. Om 14.00 uur ston­den de eerste auto’s al te wachten. De aanwe­zige toe­risten op het kerk­plein vragen of ze kerk van binnen mogen bekijken en na­tuur­lijk kan dat. En­thou­siast komen ze naar buiten en raken in geprek met pastoor Maickel Prasing. Hij kan ze heel goed ant­woord geven op hun vragen. Ze bekijken de mooie stola die Maickel draagt. De speciale stola met de afbeel­ding van Christoffel erop. Ook ver­telt Maickel bij welke Belgische firma hij altijd winkelt en deze mooie stola heeft gekocht. Toeval of niet de echt­ge­noot van de Mevrouw die voor hem staat werkt in het Duitse filiaal.
Even later komen de 2 dames terug met de auto, die ze intussen op de cam­ping hebben gehaald, om te laten zegenen.

We kunnen dus intussen spreken van inter­na­tio­nale auto­ze­gening.

Verder werd de auto­ze­gening weer goed bezocht.

Tot volgend jaar.