Parochiebestuur
Het parochiebestuur geeft uitvoering aan het beleidsplan voor de gehele parochie, zoals met betrekking tot gebouwen en begraafplaatsen, personeel en financiën, communicatie en vrijwilligers. Het bestuur heeft verder als taak om het pastoraal team te adviseren over pastoraal beleid. Alles met inachtneming van de richtlijnen van het bisdom. De leden van het bestuur worden door de bisschop benoemd voor een periode van vier jaar, die eenmalig kan worden verlengd met nog een periode van vier jaar.
Het parochiebestuur bestaat uit de volgende personen:
- M. Prasing, voorzitter
(0165) 330 502
pastoor@bernardusparochie.nl - C. van Oers, vicevoorzitter
- mw. S. Dictus, secretaris
secretaris@bernardusparochie.nl - H. Scheepens, penningmeester
(06) 109 42 165
penningmeester@bernardusparochie.nl - M. v.d. Wassenberg, lid, portefeuillehouder gebouwen
bouwzaken@bernardusparochie.nl
Commissies
Door het parochiebestuur zijn enkele commissies ingesteld die een onderdeel van het parochieplan verder uitwerken.
Commissie financiën
De commissie bestaat uit de penningmeester en de kasbeheerders van de parochiekerncommissies en bespreekt financiële aangelegenheden. Contactpersoon is H. Scheepens, (06) 109 42 165.
Commissie Kerkbalans
De commissie heeft tot taak om de jaarlijkse Actie Kerkbalans te coördineren.
Commissie vrijwilligersbeleid
De commissie heeft onder andere tot taak om beleid te ontwikkelen ten aanzien van de omgang met onze vrijwilligers.