Autozegening Hoeven

Zaterdag 4 juli 2020 van 14.00 tot 16.00 uur

gepubliceerd: donderdag, 11 juni 2020

Het is in Hoeven een goede gewoonte om in het eerste weekend van juli de auto te laten zegenen. Als weg­ge­bruiker wor­den we nog eens op een speciale manier gewezen op onze mentale hou­ding en op ons gedrag in het ver­keer, Vandaar dat men in deze tijd de auto­ze­gening moet zien als een moment van be­zin­ning op het grote aantal ver­keerson­ge­vallen dat zich nog jaar­lijks voordoet.

Overigens kan men de traditie ook nog op een ander wijze bena­de­ren ,zoals bij­voor­beeld in Oos­ten­rijk. Daar beschouwt men de auto­ze­gening als een teken van dank­baar­heid, dat men het afgelopen jaar zoveel kilo­me­ter heeft kunnen afleggen zon­der dat men bij een ongeluk is betrokken geweest. Hier staat de uiting van dank­baar­heid meer op de voor­grond dan de bede om gevrij­waard te blijven van een ongeval. Hoe men het wendt of keert ; de auto­ze­gening blijft ook in deze moderne tijd een nut­tige zaak. Daarom is er dit jaar ook weer gelegen­heid om uw voertuig te laten zegenen. Om prak­tische reden is dat alleen op ZATERDAG 4 juli tussen 14.00 en 16.00 uur op het Kerk­plein bij onze St.Jan de Doper­kerk.

Werk­groep Christoffel­vie­ring.