Annulering Stille Omgang Amsterdam

Geen Stille Omgang 21 maart 2020

gepubliceerd: vrijdag, 13 maart 2020

Tot onze grote spijt heeft het bestuur van het Gezel­schap van de Stille Omgang Am­ster­dam besloten om de Stille Omgang van 21 maart aanstaande te annuleren.

Pers­be­richt Stille Omgang 2020 - UPDATE 12 maart

STILLE OMGANG
OP 21 MAART 2020
GAAT NIET DOOR

HET GEZELSCHAP VAN DE STILLE OMGANG IN AMSTERDAM HEEFT VANMIDDAG BESLOTEN OM DE STILLE OMGANG 2020 VANWEGE HET CORONAVIRUS NIET DOOR TE LATEN GAAN. HET GEZELSCHAP VERZOEKT DE DEELNEMERS DAN OOK OM OP 21 MAART 2020 NIET NAAR AMSTERDAM TE KOMEN. DEZE AFGELASTING BETREFT OOK DE JONGERENVIERING OP 21 MAART 2020 IN DE MOZES EN AARONKERK.

Het is precies 675 jaar gele­den dat in Am­ster­dam tij­dens de Vasten­tijd in de Kalver­straat het H. Mirakel van Am­ster­dam plaatsvond. Jaar­lijks trekken duizen­den bede­vaart­gan­gers uit het hele land naar Am­ster­dam om dit H. Mirakel te her­denken en de Stille Omgang te lopen. Dat zal dit jaar helaas niet moge­lijk zijn vanwege het risico van besmet­ting van deel­ne­mers met het Corona­vi­rus. Dat risico geldt uite­raard niet alleen voor de talrijke pelgrims uit Noord-Brabant, maar ook voor de pelgrims uit andere delen van ons land. Het besluit van de organi­sa­tie is beves­tigd met de maat­regelen die van­mid­dag door het kabinet zijn af­ge­kon­digd, waar­on­der de maat­regel om alle evene­menten met meer dan 100 personen af te gelasten en het advies aan kwets­ba­re personen, waar­on­der ouderen, om gezel­schap in busver­voer te vermij­den. Zowel het busver­voer van de pelgrims naar Am­ster­dam als de Stille Omgang zelf vormen een te groot risico. .

Het Gezel­schap van de Stille Omgang in Am­ster­dam zal de vele pelgrims en vrij­wil­li­gers van de Stille Omgang later dit jaar in de gelegen­heid stellen om het jubileum­jaar alsnog op gepaste wijze te vieren. Nadere bericht­ge­ving daarover volgt bin­nen­kort.

Vragen over het afgelasten van de Stille Omgang 2020 kunt u stellen door het zen­den van een e-mail aan:
info@stille-omgang.nl

of door contact op te nemen met:
Jeroen Brenninkmeijer (06-31968844)
of Onno Baneke (06-21217679).