Doopsel

gepubliceerd: donderdag, 1 februari 2024
Doopsel

In het sacra­ment van het doopsel geeft God ons zijn ‘ja’ en wordt de dopeling kind van God. Het doopsel vindt meestal plaats in het eerste levens­jaar van het kind. De dopeling wordt opgeno­men in de ge­meen­schap van de Kerk en in de pa­ro­chie waarin het gezin woont. Meestal zijn het de ouders die voor hun kind de keuze maken en daar­mee uit­spre­ken dat ze hun zoon of dochter in het geloof zullen opvoe­den.

Het is altijd een bij­zon­der fees­te­lij­ke aan­gele­gen­heid als we kin­de­ren tij­dens een doop­vie­ring in onze geloofs­ge­meen­schap mogen opnemen. In onze pa­ro­chie doen we dat graag op een per­soon­lijke manier en dopen we ieder kind in een aparte vie­ring.

Doop­zon­dagen

We dopen in principe op vaste zon­da­gen en in volgorde van aanmel­ding: de 1ste aanmel­ding om 13.30 uur , een 2de om 14.15 uur en een 3de 15.00 uur:

• in de Basiliek in Ouden­bosch op de 2e zon­dag van de maand en de zater­dag in dat week­ein­de;
  • in de kapel van ‘Bovendonk’, Hofstraat 8 in Hoeven op de 3de zon­dag van de maand;
  • in de Lau­ren­tius­kerk in Oud Gastel op de 4e zon­dag van de maand.

In de kerk van Bosschen­hoofd dopen we op verzoek en wordt in overleg met de familie een doopdatum vast­ge­legd.

Contact­personen

Contact­persoon voor het maken van een doopaf­spraak in Hoeven is mw. M. Wapstra, (0165) 504 915. Voor de andere kerken neemt u contact op met team­assis­tent E. Roovers, bij voor­keur via info@bernardus­paro­chie.nl of eventueel tele­fo­nisch (06) 165 40 840.